IT på skolan

På Heleneholms gymnasium använder vi Chromebook och Google i vår digitala undervisning.

Du lånar datorn under tiden du går i vår skola och måste lämna tillbaka den när du slutar eller byter skola. Datorn ska lämnas tillbaka i samma skick som när du fick den. Det är viktigt att du kontrollerar att datorn som du lånar är i ok skick och att den fungerar. Om du upptäcker fel vid uthämtning måste du meddela det till oss direkt.

Datorn är ett verktyg i undervisningen och måste tas med till skolan varje dag. Se till att datorn är fulladdad varje skoldag.

Inloggning

Dina inloggningsuppgifter får du i samband med utlåning av skoldatorn eller av din Mentor.

Du kan själv byta lösenord på: https://pass.malmo.se/

Skolans WIFI

Du kan logga in på skolans Wifi med din mobil.

Du väljer Malmo Stad i wifi-listan på din mobil och loggar in med ditt UTB-konto och samma lösenord som skoldatorn.
Om du har en Android mobil måste du välja Verifiera inte på Certifikat.

Receptionen har öppen varje dag kl. 9-12. Där kan du få hjälp med din Chromebook eller lämna in den för reparation

Tänk på att du kan bli betalningsskyldig om datorn har gått sönder på grund av oaktsamhet. Vattenskada eller fysiskskada täcks inte av garantin eller skolans försäkring.

Vid stöld eller förlust av datorn måste du polisanmäla det snarast. Ny dator kan hämtas vid uppvisande av polisanmälan. Även här kan du bli betalningsskyldig om det visar sig att förlusten är på grund av oaktsamhet.

Om du blir av med laddningskabeln eller om den går sönder på grund av oaktsamhet ska du inhandla en själv. Vi har inga extra att låna ut.